Program pielgrzymki.

4. dzień - 22.08.2006r.

Dzień rozpoczęliśmy od mszy św. w kościele, który wcześniej służył jako sala gimnastyczna, ale mieszkańcy Brzeżan odzyskali go dla kultu Bożego. Brzeżany zostały założone przez Sieniawskich. W kościele zachowały się dwie kolumny z herbem Sieniawskich. Ruszyliśmy w długą podróż, której celem w tym dniu był Kamieniec-Podolski. Najpierw dotarliśmy do Buczacza, gdzie mieliśmy możliwość spotkania ze wspaniałym świadkiem wiary ks. Ludwikiem Rutyną – kapłanem diecezji opolskiej, ale pochodzącym z Buczacza. Dzięki ogromnemu wysiłkowi ks. Proboszcza kościół został podniesiony z dewastacji i został mu przywrócony blask. W Buczaczu kościoły ufundował Mikołaj Potocki. Na portalu kościoła pw. Wniebowzięcia NMP widnieje napis: "Chcąc Potockich Pilawa mieć trzy krzyże całe / Dom Krzyżowy na Boską wybudował chwalę". Motyw trzech krzyży nawiązuje do herbu fundatora i jest powtórzony w krzyżu wieńczącym świątynię. Następnie dotarliśmy do Jazłowca gniazda Sióstr Niepokalanek, założonych przez bł. Marię Marcelinę Darowską. Zbaczając nieco dotarliśmy do Borszczowa, gdzie parafię prowadzą księża Michaelici. Zwiedzając Skałę Podolską mogliśmy podziwiać ruiny wspaniałego Pałacu Gołuchowskich nad rzeką Zbrucz. Jadąc między doliną Zbrucza a Dniestru i podziwiając piękną przyrodę dotarliśmy do Okopów Św. Trójcy, u ujścia Zbrucza do Dniestru, gdzie bronili się konfederaci barscy. Jadąc dalej, dotarliśmy do Chocimia, wspaniałej twierdzy, którą obronił przed Turkami hetman Chodkiewicz. Na koniec przyjazd do Kamieńca-Podolskiego i spojrzenie na wspaniałe zabudowania obronne w naturalnym korycie rzeki Smotrycz i na katedrę św. Piotra i Pawła po czym nocleg u rodzin.